Tuesday, October 20, 2009

:: Kronologi Percintaan Dalam Hidup Aku - Part 8 ::

Aku bertunang ngan myMan wlpn byk sgt dugaan... At last " The best Man Win "... br betul peribahasa org putih nie...
Dalam ms yg sm jg myMan kena la belajar ambil hati Mak aku... Mak aku bukan menghalang 100% cuma harapan dia lain... tp org kata kalau dh tk de jodoh nk bt mcm mn... lepas bertunang br la myMan transfer keje kat Penang... Yahoooo... ddk dekat ngan aku.. bleh dating selalu...
Hampehhh... harapan ku musnah... lg ssh aku nk keluar... tk bg nyer mak aku... puas aku cr alasan nk beli brg kawin la utk keluar... kdng tu dh tk de alasan dah nk bg... kena marah je aku nie ngan mak aku..
dekat setahun lebih jg aku bertunang... Mak aku dh bising... bila nk kawin... tp mslh nyer.. myMan tk cukup duit lg.. Ya Allah dugaan nyer hidup aku... dah la siksa nk kumpul duit utk kawin... suatu hari yg malang....
Myman x-cident plak... kena time pg, dia nk pg keje... kereta tk teruk... cuma muka dia je teruk skt... sbb berlanggar side mirror je.. tp cuba bayangkn msng22 laju... myMan plak buka tungkap time tu... meletup side mirror dia pecah... serpihan kaca kena muka dia... msk dlm mata (nasib tk buta).. dlm hidung, kat muka plak luka + kaca... sedih tul aku... aku la bw dia pg klinik cuci luka... doktor sedut kaca yg mcm hapuk kat muka dia ngan vacum.. pastu cucuk sejarum... MyMan nie kuat semangat tul... dia dah ok skt dia nk jg pg keje... sbb dia ada janji ngan customer... aku tgk dia dh bleh makan tu... kira ok la kot...
Aku pun malas nk halang dia nk keje... lantak la.. bukn aku yg sakit... bila petang plak.. dia call aku lg... hari yg sama... dia x-cident skali lg.. dia x-cident ngan motor plak... Ya Allah... nape la ngan abg nie.. satu hr 2 kali x-cident... habis remuk kereta dia...
Dah la... dok kalut nk smpn duit nk kawin... skrang kena keluar duit plak repair kereta... kena dlm RM5++ la jg... tk leh claim insurance sbb value kurang dr $1000. dia tk de luka apa pun... kereta je teruk... so dia tk de kereta nk pg keje.. pakai kereta aku... aku lak kena la menyusahkan diri... alahai nasib....
Akhirnyer... Yusmaniza dan Kamarulzaman... kawin juga pd 19 April 2008... alhamdullilah...
Kalau nk tahu mcm mn kisah... myMan ngan Mak aku lepas kawin... tunggu la aku bt story ttg perkahwinan bersejarah dlm hidup aku... hehehehe... adios...


P/S : Kalau tuhan dah tentukan itulah la jodoh kita... walau mcm mn dugaan nye pun... dia tetap jd milik kita.. alhamdullillah.... kepada yg couple222 tu... ingat jgn nk syok22 je... lebih baik kawin lg syok.. hehehe... kepada yg susah hati mcm aku time nk kawin... ingat la... bahawa Allah akan buka segala pintu rezeki untuk org yg berniat mendirikan masjid.. so jangan tension222... smile....

No comments:

Post a Comment