Tuesday, September 8, 2009

:: Bosan.. Bosan... Bosan...:::



Sempat lagi aku main games... walaupun boss ada..hehehehe


Nape le... lately nie rs bosan sgt222 ddk kat office nie... maybe office dah tk ramai staff... byk dah resign or transfer gi KL nooonnn... tinggal aku ngan boss je kat sn... hr nie yg sggh membosan kan... rs mcm nk ambil cuti panjang je.. leh rehat kt rmh.. smbl menjalankan hobi aku... aku ada lg 3 bulan stay kat sn... lepas tu tk th apa nasib aku... kt mn plak aku nk keje lepas nie... bukan sebab diberhentikan... tp sbb kontrak aku ngan compny nie dah hbs.. so kena la cr keje lain... sibuk jg aku dok cr keje... satu pun tk pggl intvw lg...
Tp dlm pada tu... aku dah dpt 2 offer... either keje ngan abg ipar aku... jd secretary, akauntan, kerani, cleaner dia... coz dia nak setup new company for transportation or my old friend offer tu be the same position dekat compny dia... dekat area sn222 je... dia dah pun setup office baru kat sn... tp tk de org nak take care plak.. so dia pun discuss ngan aku.. tp aku tk bt keputusan lg... pening jg nk pilih yg mn...
Aku still tgg nk keje gov or sykt corporat... mcm best je (ye ke best)... event kalau dpt pun aku still kena consider offer yg di beri... kalau skt sgt... ssh jg... belanjawan akau tiap222 bulan sapa nk cover... Aku ada byk sgt comitment... so.. my salary is very important....
Monthly Budget aku... my salary + my husband salary....
Paid... rumah, kereta, hutang pihutang...(RM 1000.00)
Tanggungan.... Mak.. MIL & FIL (RM 500.00)
Expenses.... minyak + makan + blanja lain (sehari RM 50 (berdua) x 30 = RM 1500.00)
Extra ordinary..... kereta rosak + sakit/demam + balik kmpng (RM 500 - 800)
Sebulan je dekat RM 4000.00... Tp depend pd keadaan... kalau pandai berbelanja... kurang lg expenses aku... Kadang222 aku fikir jg... nak setup satu compny sndr... nk bt businesss... bleh dpt duit byk222... bleh bw mak + MIL & FIL aku pg holiday... pg umrah... kalau aku bleh support family aku pg umrah kan best...
Skrang nie tk yeh crt la.. aku ngan husband pun dah lama tk pg holiday... asyik out of budget je...
Aku rs tension giler kalau ckp bab Holiday.....arghhhhhh...

No comments:

Post a Comment