Friday, August 7, 2009

Demam... Demam... Demam lagi.....

Haiii la nasib.... dr mgg lepas smp hr nie... aku still demam, selsema, batuk.. tension argh..argh....
Mcm mn nk bt nie.... dah mcm22 ubat dah mkn... still tk ok jg... surut kejap dah tk demam... selsema & batuk still tk hilang...
Tekak dh rs payau... byk sgt... telan ubat kot... nk mkm benda lain pun rs tk selera... aku nie... alergy ubat kot... asal mkn ubat je... aku start count... 1,2,3,4...... tk smp seratus terus... tido... ubat tu power sgt ke... aku yg power lebih...hehehehhe...
Hari nie.. dah kena start keje... tk kan nk cuti... smp 2-3 mgg..lain la kalu comp aku... tk dtg terus pun tk pe... kat tmpt keje... aku tk ambil ubat... takut ngantuk... tp smp bl selsema & batuk nie nk hilang kalau tk mkn ubat... tension....
Isnin, semlm.... aku beranikan dr... pg bt ujian H1N1... takut siot... demam tk baik22 nie... mn la tau kan... my husband pun risau... demam pelik22 nie dia kata... dengar plak berita mkn ramai yg meninggal sbb H1N1... so punyer la risau...
Pagi isnin, 10.08.2009.... hujan nyer la lebat... berat je hati aku nk pg checkup.... smp kat klinik kesihatan... punye la ramai org nk bt checkup utk H1N1... bg ibu ngandung & kanak22 onder sport bleh bt ujian kt situ...
yg kes biasa222 mcm aku nie.. kena la ikut giliran.. punye la ramai... 1 jam tunggu br dpt no. giliran... blm jumpa doktor lg...wawaawawaaa....
Tak pe la... demi utk kesihatan aku tgg jg... pakai la penutup muka... utk keselamatan... biasa nyer... kat hospital dan klinik kesihatan la wabak nie ada byk sbb org yg dpt penyakit nie... mesti dtg bt checkup (itu pendapat aku..hehhee)..
Smp giliran aku... msk jmpa doktor.. nurse dan doktor tu tanyer soalan mcm22... brp hr demam.. sakit apa... check degupan jantung... check suhu badan.. telinga... mata.. mulut... mcm22 la....
suhu badan aku dibawah paras bahaya... alahamdullilah.... kalau suhu badan melebihin 38 darjah celcius... kena bt ujian darah... so makne nyer demam aku nie... demam biasa je... tapi kena rawat dan kawal... supaya cepat smbh.... lega rasa...
Aku tgk ramai jg yg kena bt ujian darah darah.. utk pasti kan ada virus H1N1 ke tidak.... risau jg tgk... kebykan student... sbb nmpk mcm budak22 lg...
Org dewasa mcm aku... tk ramai... sebab tu kot doktor tu tanyer umur aku brp... nk pasti kan aku nie dah dewasa ke belum...
Yang sedih nyer... baby pun ada jg kena bt ujian darah.... takut aku tgk... aku nie jenis yg tak leh keje kat hospital or klinik... sbb aku sensitif dan takut... tgk org sakit... kalau pg je hospital melawat org sakit... hati aku mesti bedebar222.. takut je... pastu... tk berani tgk merata222 sbb tk sggp tgk org berdarah222...
Tapi aku tk takut mkn ubat... hehehe.... bagi la brp byk ubat pun aku bleh mkn... ikut nasihat doktor la.... sekali telan bleh msk 2-3 pil skali... ubat batuk tu dah rs mcm nk tuang je terus dlm mulut....hehehehe....

No comments:

Post a Comment