Friday, August 21, 2009

::Salam Ramadhan::

Selamat mengabut ramadhan pada semua umat islam... semoga amalan puasa kita diterima hendaknye.... Aku pohon ampun dan maaf sekiranye... ada silap & salah...

Seperti biasa kehidupan aku tk byk beza ngan bln posa lepas... thn ni msk thn ke-2 aku berposa sbg bini org... so kena jlnkan tggjwb sbg bini org... dl ms bujang... mak aku manjakan aku sgt kot... aku tk yah nk sibuk22 bangun msk utk sahur or buka posa... yg aku tau... mkn je.. hehehehe...
Lepas kawin.. padan muka aku... semua kena bt sndr... tahun lepas huru hara jg la aku yg terhegeh22 nk msk utk laki mkn.. tension.. sengal & geram sgt... sbb aku kena bt semua... tp aku nk marah kat sapa... alih222 aku dok potpet sorang kat dapur... husband aku bt deeek je(malas nk layan)...
Tahun lepas byk buka posa kt kedai je... sbb tk smpt msk... cuma time mlm ke la msk skt utk sahur... or aku bl lauk lebih utk sahur... nasi aku msk siap2 time mlm... pg esok panas kan je.. kalau harapkan aku msk pg22 jwb nyer... tk mkn la husband aku... aku nie lembab skt... bab msk22 nie hehehehe...
Ada satu hari tu... time nk buka posa.. blk keje awal.. ingat nk msk je kat rmh utk brbuka... blk rushing222 nk msk nie... alih22 smp rmh.. rs letih sgt... sbb jln jamed giler.. ngan org yg tk posa mcm kaum lain tu pun sibuk222 nk sesak kan jln ry... aku yg merana.. smp rmh rs mcm mls nk msk.. tp nk mkn apa plak... msk la jg aku terhegeh22... smbl msk smbl nangis kat dapur... mengenang kan nasib... hehehehhe... lawak la pulak...dulu blh la.. mknan semua terhidang je.. tgg nk msk mulut je... skrng aku nk hidang apa kalau aku tk msk...awhaaaaaaaaaahhhhh...
Nak blk ddk ngan mak la mcm nie... ssh la jd bini org... tension.....
Esok tu... aku pg rmh mak aku crt la... keadaan diri aku yg pemalas nie... mak aku tk ckp apa pun... cm dia kata semua org prmpn pun kena bt mcm aku... maksud aku msk222 nie... lain la kalau laki aku kaya... bleh ambil org gj tolong msk... dan hr berikut nyer... kalau ada lauk fevorate aku.. mak aku call suruh sggh ambil lauk.. ma kasih Mak... tk yah ssh nk msk lg. hehehe...
Ramadhan tahun nie... aku dah janji ngan husband aku... tk malas22 & nangis mcm tahun lepas lg... aku nk jd isteri yg rajin... masak & sedia kan hidang utk km sekeluarga... Ya Allah engkau berilah kekuatan kepada hamba mu ini.... Amin....tp skali skala tk slah kalau kite buke posa kt luar kan... abg......

No comments:

Post a Comment