Tuesday, December 22, 2009

:: Aku "selfish" ke ??? ::

Aku binggung.... aku tak suka org pujuk aku...
Tadi after lunch, I got long discussion with my boss... about my resignation...
Aku dah lalui perkara nie... 3-4 kali... sepanjang pengalaman bekerja aku... asal bagi surat resign je... Dan-dan tu aku jadi org yg paling penting dalam company.. kalau aku tak de, nobody can do my job, very difficult to find another replacement, a lot thing aku je yg tahu...blablablalll.... reasonable ke???
Jadi bengong aku fikir... nape la nasib aku mcm nie... time nak resign je... mcm22 dugaan... boss aku.... mcm biasa la kalau bleh tak nak aku berhenti... keje sini smp mati... nak smbung contract keje aku... aku bleh bercuti jumpa myMan aku every week... keje 4 hari je bebbb... kalau aku nak intvw mana222... dia bleh bagi kelongaran aku pg intvw... huhhhh tak de maknanyer...
Kalau aku dpt keje!!! dah pujuk suruh extand la... make are right choise la... fikir future lah... what ever lahhh....
Tensionnnnnnnnn....................................................................23x
Asyik suruh aku fikir222... fikir222...
Aku mmg selfish.... aku tetap nak berhenti keje juga... tapi aku bukan staff yg tak kenang budi... aku takkan tinggal sisa-sisa keje aku kat org lain... aku settle kan semua dulu...
Aku tahu, banyak keistimewaan aku dapat keje kat company nie... gaji aku dapat banyak.. keje senang.. cuti banyak + senang... boss baik... staff semua ok... kemudahan semua ada...
Aku kena jadi selfish sebab myMan... aku tak sanggup dok jauh ngan dia... sian dia... sian juga kat aku.. sebab tu aku cr peluang keje yg dekat ngan dia...
Masa bercinta kami dah buat PJJ (percintaan jarak jauh)... lepas kawin tak kan nak buat PJJ lg (perkahwinan jarang jumpa)... siksa tau tak... aku faham dan simpati juga pada kawan222 yg buat PJJ after kawin... nak buat mcm mn dah nasib...
Tapi kalau korang dah dpt peluang keje dan stay together ngan husband korang... Adakah korang lepaskan peluang tuuuuu?????
Pasti korang pun jadi mcm aku kan... selfish untuk kebahagian diri sendiri....

Note : Kalau aku tolak tawaran keje nie... ada ka peluang lain lagi... kadang-kadang rezeki tu datang skali je... kalau kita tolak... tak tahu bila plak nak dpt rezeki lg....

No comments:

Post a Comment