Monday, December 7, 2009

:: Panggilan Pulau ::

Dah pegi dan dah balik pun dari Langkawi... dan aku dah tinggalkan myMan dok sorang222 kat sana.... ala jgn risau... myMan is a good boy...hehehehehe... dia mana pandai notty-notty nie... bleh percaya ke??????...
Ala... minggu depan kalau aku rindu kat dia aku pegi la Langkawi... hehehehehe.... Alhamdulillah semua urusan utk cr rumah sewa selesai... mmg kos hidup kat Langkawi.. Pulau Pelancong tu tinggi betul.... rumah kampung, sewa pun dah RM300... rumah teres 1 tingkat 500-700.. rumah 2 tingkat or Bangloo or Apertment... siap la ribu-ribu...
Sementara nak tunggu dpt kuartes... myMan sewa rmh kmpng je.. itu je taraf kami...sob sob sob...
Sedih betul nak tinggalkan dia kat sana.. wlpn aku tahu bukan lama pun kami berpisah... bukan susah pun nk pegi Langkawi... dan bukan jauh mana pun... Penang ngan Langkawi... ye ke tak jauh...lebih 2 marhalah juga kot...
Tapi perasaan nak tinggal kan suami tu... pilu je... sian dia nak uruskan diri sendiri...mcm la bini nie layan sgt...hehehehe...
Dia kena makan sendiri... pegi keje sorang222... tido pun sorang222...

Sebelum pegi Kuala Kedah... singgah office TM kat Alor Setar nak hantar borang permohonan kuartes... cantik jugak alor setar nie...


Naik Ferry dari Kuala Kedah ke Pulau Langkawi...

Pemandangan dari jeti Kuala Kedah

Dah sampai Pulau Langkawi...

Cantik kan Langkawi.... nampak warna air laut tu... itu baru kat Jeti...


Pemandangan di sekitar pulau-pulau yg mengelilingi Pulau Langkawi....

Ok... sekarang nak cerita ttg budjet plak... kepada sesiapa yg nak buat destinasi budjet utk ke Pulau Langkawi... RM 300 tu mmg tk cukup... so pandai222 korang la....

Yang aku nak cerita... dari Penang ke Langkawi....

Naik kereta... turun tol Alor Setar utara RM 11.40 (2 way RM22.80)... Tambang Ferry dari Kuala Kedah ke Langkawi RM 23.00 (dewasa)... parking kereta kat Kuala Kedah... RM 10.00 sehari utk hari biasa... public holiday RM15.00..( 2 hari je pegi caj yg aku kena RM20..)... Minyak kereta mengikut kenderaan sendiri.... kereta aku pegi balik RM50.00 minyak pun tak habis... ada balance minyak utk aku pegi keje 2-3 hr lagi...

Kalau naik ferry dari Penang terus pegi Langkawi pun boleh.... RM60 tambang ferry Penang - Langkawi...

Kalau korang nak pegi Langkawi... elak kan dari pegi Public Holiday... harga barang, kereta sewa, teksi, penginapan... bleh jadi double or maybe triple... sabtu & ahad is consider weekend... harga still ok lg la... tak kisah la kalau korang kaya-raya.... money is small metter for you....

Note: Banyak tempat222 menarik yang aku nak story,,, tapi kena tunggu aku round the island dulu... adios....

No comments:

Post a Comment