Tuesday, November 10, 2009

:: Firasat ::

Aku nk cerita satu kisah... petang semlm... myMan dpt job dari seseorg... dia nk buat wiring elektrik utk rumah dia (wiring kerje 4time myMan... tambah pendapatan)... so myMan biasa buat hr cuti... Sabtu or Ahad... pastu org tu kata ok... Ahad nie pg tengok rumah dia...ok.. fine....
Dlm ms 1/2 jam tuan rumah to call suruh datang tgk rumah dia... (dlm hati tadi cakap Ahad... tak pe la janji masyukk... ) so myMan pun ngan assistant dia (adik lelaki aku... Yusri) pergi ke rumah org tu... aku pun follow skali.. saje nak menyibuk...
Dah tengok rumah... dah nilai brp harga wiring yg di anggarkan... so inform la tuan rumah... sabtu atau ahad nie... bleh la start keje... tuan rumah plak... cakap harga berapa RM pun tk pe... dia bleh bayar... ok.. fine...
Tak sampai 15 minit... tuan rumah cakap dia nk myMan start keje esok... haaahhaa... esok myMan keje mcm mn... pastu dia cakap start malam... dia nak urgent... pikir.. punye pikir... myMan pun setuju la buat mlm esok... (korang bayangkan buat wiring elektrik malam222.. pelik tul )... ok.. fine...
MyMan dah start muka serabut dia...(nyampah tul) dia mmg mcm tu... kalau fikir byk sikit mula buat muka serabut... pastu tuan rumah call suruh follow dia pegi bank... biar betul nk bayar terus mlm nie juga ke... myMan cakap maybe dia nk bagi deposit dulu kot... ok.. fine...
Sampai kat bank.. dia ajak myMan pegi tekan duit ngan dia... biar betul... tk kan nk keluar duit byk tu pun ke special excot...(dalam kereta.. aku ngan adik aku gelak kan tuan rumah tu.,)...
Pastu myMan dah settle kat bank dia masuk dlm kereta... lagi skali buat muka confius... dia pelik.. tuan rumah tu tk pandai nk tekan duit kat bank.. sebab tu ajak dia... pastu myMan cakap duit dia banyak ooo... (maybe sebab duit gaji dia tk guna kot...kwang..kwang.kwang)... pastu dia bayar semua harga wiring sekali gus (total semua...)... wahhhhwahhh best giler... bagus dapat customer mcm nie...
Dalam perjalanan balik rumah aku... myMan dok buat muka confius dia tak habis222...
Y: Abang nie nape? tk habis lagi ke dok fikir ttg wiring tu....
M: Diam seribu bahasa....
Pantang aku org mcm nie...
M: Abang rasa pelik la tuan rumah tadi... rs mcm ada yg tak kena...
Y: apa yg peliknyer... syg tengok biasa je...
M: Abang rs dia ada sakit mental kot...
sesuka hati dia je... cakap org mcm tu...
M: Cara dia... perangai dia... abang tengok dia atas bawah... dia nie mmg pelik..
M: Firasat abang... (suka ikut firasat dia...nyampah,..)... esok dia mesti minta duit dia balik... tak jadi buat...
Y: Abang nie suka fikir mcm tu... suka anggap org lain tu pelik la (tapi bukan semua la)...
Y: Cuba fikir +ve... maybe dia ok... cuma dia jenis pemurah... or dia percaya kat kita... sebab tu dia bayar semua harga wiring tu...
M: Tapi hati abang kata lain... org tu ada niat lain...

Ahhhh malas nk layan firasat myMan... lantak la... aku nie +ve thingking... dia tu banyak firasat... cara kami berfikir mmg berbeza...
Pagi tadi... myMan dah prepare brg utk nk buat wiring mlm nie... pastu pg rumah mak aku... utk simpan brg... so mlm nnt tk yah la ssh nk balik ambil kat rumah aku...
Pastu tuan rumah tu... call... jeng jeng jeng...
Dia nak balik duit dia... hr nie juga... dia tk jadi buat wiring... tak yah buat apa pun kat rumah dia... aku bengang tahap confius...
Duit tu dah msk dlm bank... kalau nk pun kena tunggu petang nnt... sbb skrang nie... org sibuk nk pegi keje... lantak ko la... sapa suruh bagi duit kat org... nasib jumpa org yg baik mcm kami...(puji diri) kalau tak tak merasa la duit ko balik... lantak la...
MyMan suruh pulangkan balik... duit dia petang nie... pastu myMan cakap kat aku... betul tak firasat abg... kwangkwangkwang...

Note: Punca dan sebab tuan rumah tak jd buat wiring tu... tak dapat dia kenal pasti... tapi mengikut firasat myMan... org tu... ada sakit mental dan dia mcm kelam kabut... dan confius ngan tindakan diri dia sendiri... jiwa kacau kot.... hehehehe

No comments:

Post a Comment