Thursday, November 19, 2009

:: Impian + usaha + doa & harapan ::

Haiii to all blogger who read my blog... thanks...
Ok... how start erkkk...
1st aku nie dah kawin lebih dr 1 1/2 tahun... baru lg erk.. tk smp 2 tahun lg... relerk aaa... aku dah tk leh ding dong ding dong lg... kena serious sikit nie... aku dah bosan giler ddk rmh ngan myMan je...( bukan bosan kat dia )... tapi aku teringin nak ada baby... hehehehehe...
Boleh hilangkan kebosanan tahap max aku nie...
Sebelum nie... aku dah start cr tradisional & modern(ikut nasihat doc.) untuk make me pregnant... kwangkwang... bleh plak mcm tu... semua tu kuasa tuhan...
Lepas 4 bulan aku kawin... aku pg klinik... minta nasihat doc. and doc. just bagi aku vitamin folic je... jadi la... at least try dulu...
Than, dah dekat 10 - 11 bulan kawin.. aku ada buat rawatan refleksologi... urut dibahagian bawah tapak kaki..( sakit siot)... pakar ref tu cakap... kedudukan rahim aku... ajak bawah... so mak aku pun cari la bidan kampung... kasi angkat sikit...hehehhe
Smp ke kampung mana entah berurut ngan bidan nie... sakit sgt222 dia angkat tuuuu... dia cakap aku nie aktif sgt... mmg pun....
Dulu sebelum kawin aku punyer le giler main futsal... haaa... bakal mak mertua aku cakap ms tu dah mcm jantan... erkerrrr.... akibatnyer... sndr tanggung la...
Lepas kawin semua aktiviti lasak aku di berhentikan... sbb tu berat badan aku aku naik mcm di pam-pam... alasan...
Lepas dah angkat semua bagai.... smp 1 tahun 2-3 bulan mcm tu... tk de apa222 pun... musnah harapan aku....wawaaawaaa....
Balik kmpng myMan... my MIL + sedara mara + kawan + jiran tetangga + semua org asyik tanyer.... dah pregnant ke belum... Tekanan...
Pastu atas nasihat seseorg... pg la pada seorg pakar kisahatan yg berkerja kat hospital... but dia 4 time kat rumah utk buat urut222 or check or advice ttg kesihatan... Atas nasihat beliau...
Dia nasihat kan aku... waktu datang period... kena makan nenas utk cuci rahim...(waaawaa aku dah la spesis tk mkn nenas...) terpaksa giler nk telan... pastu lepas je period... makan tauge.. utk kesuburan...
Dan myMan dinasihat makan bawang merah + telur ayam kampung... utk tenaga dan kesuburan lelaki..
Smp sekarang... aku masih belum ada tanda222 pregnant... tapi aku tk patah semangat... aku akan try juga... walau apa cara pun untuk berusaha dan berdoa dan aku perlu kan doa dari keluarga + kawan222 + saudara mara + rakan22 di alam maya + semua yg sudi doakan aku...
Terima kasih utk semua yg bagi semangat + pendapat + nasihat....
Semoga Allah memakbulkan doa dan permintaan ku... amin....

No comments:

Post a Comment