Wednesday, November 4, 2009

:: Perkahwinan Bersejarah - part 3::

Lepas je habis kenduri side aku..... myMan stay 2-3 hari, kemas apa yg patut... than hantar blk brg222 kawin settle semua benda dia pun berangkat blk ke kmpng dia... utk kndr side sana plak... aku plak start keje blk... Untuk tidak membebankan myMan... mak aku pun tau kesian... so dia tk yah la datang jemput aku dr penang nie... ke kenduri side dia kat Bagan Datoh...
Rombongan keluarga aku... pg sndr dr Penang ke Bagan Datoh... dan myMan cuma datang jemput dr rmh sepupu aku kat Bagan Datoh jg... so dekat la jarak nyer... tidak la dia patah balik Penang nk jemput aku ngan family (budget ooo..)
Tapi pening kepala jg... bapak saudara aku nie... terlampau ikut adat... biar mati anak jangan mati adat... ambil kau... mati la aku mcm nie... ngehngehngeh...
Dia nk pihak lelaki @ pun pengantin lelaki datang sndr jemput aku dr Penang... wahhhh naiyaaaa je mcm nie... kesian la kat laki aku... teruk jg aku kena smachhh ngan pak sedara aku nie... tu la ssh jg bila kita tak de ayah.... sob sob sob.... bila time bab nikah kawin nie... bapak sedara yg handle... mak aku ckp mcm nie.. diorg ckp mcm nie... aku yg sengsara tau... waaawaaaaa.. tension....
Hari kenduri rumah myMan selang seminggu je dr kndr aku... lagikun dia br je blk kmpng dia utk handle kndr belah pihak sana... kalau dia jg nk kena dtg sini balik kesian jg.... dan kebetulan kenduri side myMan hari Sabtu... so aku pun terus kerja smp hr Jumaat... lepas blk keje br nk bertolak ke Bagan Datoh.. aku ddk kat tmpt keje pun tk senang... mak aku call cakap bapak sedara aku marah222 sbb katanye.. aku sibuk ngan keje je... sndiri nk kawin pun tk ambil kisah... alahaiii nk kisah mcm mn lg... aku pun pening... aku sengaja tk nk ambil cuti lg... sbb nk smbg cuti lepas kndr side myMan.. so leh honeymoon after that...
Itu pun org salah anggap... serba tak kena... but mak aku pun mcm malas nk layan kerenah bapak sedara aku... so kami pos bapak sedara aku... tumpang kereta sepupu aku.. kebetulan sepupu aku nk gerak awal... sebab mlm222 dia tk nmpk nk drive...
Tentang kes pgntin lelaki kena dtg jemput tu... tutup cerita... sbb bapak sedara aku dah tk larat nk berletir kat kami... kami buat dont know je... malas nk layan + kesian kat myMan...
Aku ngan rombongan family aku smp kat Bagan datoh kul 12 mlm.... hahaaa ambil kooo.... kira awal la tu... kalau aku smp kul 3-4 pagi mcm mn... pastu bapak sedara dok asyik sembang... or maybe sepupu aku dah kaotim ngan dia... dia pun tk cakap byk dah... aman dunia...
Cerita tentang kenduri side myMay mcm biasa je... tapi lebih meriah ngan suasana kampung... mmg best la... aku suka je tgk org kenduri gotong-royong... pastu org tak putus dtg tolong... sehari sebelum kndr pun dah mcm kenduri... best betul...



Ini lah pengantin yg ala-ala Bollywood... hehehehehehe....caaakkk



Tema purple... smp cadar pun purple...


Aku tk suka makeup aku kt sana... mcm opera cina... over sgt...
tapi baju ngan pelamin bleh tahan...

Haiiii... ngantuk ke abg... takpe mlm nnt kita tido puas222...

Tak yah nk harap tido puas222... mlm nie... kena bersanding lagi tau... kalau ikut kan adat org Perak... 3 hari 3 mlm pun tk habis sanding tau....

Tunggu persandingan malam plak...

No comments:

Post a Comment