Wednesday, November 4, 2009

:: Perkahwinan Bersejarah - part 1::

Sila oooii sila.... sila la datang ke majlis perkahwinan anak prmpn saya bgn tutttttt... 20.04.2008 nnt ye... agak nyer mcm la kot cara mak aku dok jemput org kmpng dtg mkn kenduri aku tahun lepas.. mak aku ckp bila ada je nk kndr kawin... mak aku ssh hati bab nk memanggil... bukan apa.. kadang222 smp ada yg terlupa nk jemput... biasa la byk sgt saudara mara...
Haaa, itu cerita nk jemput makan kenduri... yg aku nk cerita nie... kisah di majlis kenduri kawin aku... biasa222 kenduri kawen aku... simple dan mengikut budget... hantaran aku tk de la mahal smp sm ngan artis... ala22 kadar je mengikut gred (auw... ada gred lg)... biasanye... kalau dulu kakak kawin hntran dia byk $$$$ so aku sebagai adik... mesti lebih skt dr kakak aku... tp tk la smp membeban kan pihak lelaki... semua nyer mengikut persetujuan pihak lelaki jg... samada mampu atau tk... semua tu dah di bincang ms bertunang dulu...
Tapi Mas kawin aku tetap sama mcm kakak aku dpt(wlpn harga mas dah naik..kwangkwang)... nnt adik prmpn aku pun... akan dpt mas kawin sbyk byk macam aku & kakak aku dpt... itu permintaan mak aku...
Tarikh nikah aku dgn myMan 19.04.2008... bertempat di Masjid Taman Sembilang, Seberang Jaya...
Bermula la pertukaran status aku dari bujang kepada berkahwin... Cik kepada Puan... bedebar giler time nk nikah.. pucat lesi muka aku... gabra sgt smp mengigil...hehhehee...
Majlis akad nikah sepatutnyer bermula jam 2.30pm.... tapi......
MyMan nie buat hal lagi... rombongan myMan bertolak dr Bagan Datoh ke Penang sesudah subuh... makne nyer pagi benor la tu... perjalanan dr Bgn Datoh ke Penang... kalau bw kereta laju 3 jam... kalau slow 4-5 jam (5 jam tu dah kira lama tu)... cuba kira... kalau bertolak kul 7.00am sepatutnyer smp Penang kul paling222 lewat kul 12 tgh hari dah smp...
Mengikut story myMan... dah separuh jln... lupa barang...1 biji kereta kena patah balik ambil brg... then, dlm perjalanan 4 kali berhenti... sebabnyer... bawa warga emas biasala tk tahan nk kencing... pastu... ada lapar pun berhenti lagi.... Mak aiiii... rombongan cek esah nie(cek esah my MIL).... br dtg Penang belum pegi Johor lg... maunye ambil masa 1 hari satu malam br samp Johor... diorg smp Penang kul 3.00 ptg... angin je aku...
Aku tunggu kat masjid kul 2.00 petang sbb takut nnt Tok kadi dtg awal... tunggu punye tunggu... Tok kadi smp tapi pengantin lelaki tk smp... aku nk tension tahap max... dia ni tk mau kawin ngan aku je... kwangkwang.... berpuluh222 kali call dia... smp semua kaum kerabat dia aku dah call (ambik kooo)... rupa dok tersanggkut kat plaza toll (bleh terima ke alasan tu)....
Tok kadi tunggu smp kul 2.45pm... pastu aku dah cuak...sob sob sob... nangis jg aku time tu... dalam hati berdoa je... harap222 Tok Kadi nie tak lari... esok dah kenduri kawin rmh aku.. kalau tk angkat nikah hr nie... mcm ne... wawaaaawaaaaa...Pastu bapak sedara aku dok asyik tanyer... mana pngtn lelaki... aku dah tension... aku ddk dlm kereta je.. tgg kat parking... dah tk nk msk masjid... sbb tk tahan nk nangis...
Tiba-tiba Tok Kadi cakap dia ada nak nikahkan org lain kul 3.. so dia kena gerak skrang... lagi la darah aku dah naik ke kepala... rs nk pitam pun ada... bapak sedara aku berbincang ngan Tok kadi... pastu dapat la persetujuan... Tok kadi pg lngsngkan majlis org lain dulu... nanti dia datang sini balik... nasib jadual dia tk de la berturut lepas tu... dlm kul 4.30 dia dtng blk...
Cepat222 aku call myMan... sound sikit (kasi gempak kata tok kadi merajuk)... makesure dia smp kat masjid tu dlm ms 15 minit...
Bila myMan smp... tgk Tok kadi dah tk de... dia pun panik la... pastu bila antara keluarga dah bincang semua... kami pun tunggu je la Tok kadi kat masjid tu aje.. smp Tok kadi datang balik kul 4.30pm ( dlm hati risau jg takut Tok kadi lupa nk dtg blk)...
Masa upacara angkat nikah tk de la benda222 surprise lg... kalau tk mau nyer pengsan aku... Tok Kadi plak tk de nk tanyer soalan222 bombasttik yg membuatkan pengantin lelaki kecut perut...hehehehe...
MyMan akad...2 kali lafazzzz.... 1 pertama sebab Tok kadi tk puas hati... nk dengar skali lagi... lancar, jelas dan tepat skali... syabas myMan...hehehehe....




Mas kawin yg myMan bagi kat aku....

Nie 2nd time sarung cincin sbb masa kat Masjid... gambar mcm tak cantik... so terpaksa buat skali lagi utk tatapan aku... dia ms akan datang.. hehehehe



Ini ms aku br lepas balik dr makeup.. belum tension222 lg ms nie.. so nmpk la ceria je...


Dah selesai semua nyer... Allhamdullillah.... ceria balik...hehehehe



Nie... family myMan... yg baju oren tu mak mertua aku... dia tk suka ambil gambar... that why... dia kalih ke tempat lain... semua gambar dia posing ala-ala mcm tu je...

No comments:

Post a Comment